dilluns, 28 d’abril del 2014

Gats

Últimament he estat mirant informació sobre els gats perquè en tindré un i m'he informat sobre moltes coses que no sabia com per exemple que hi ha més malalties de les que em pensava trasmeses pels gats als humans, els exemples que m'han sorprès més són els següents:

Fibrosi pulmonar idiopàtica
Els gats tendeixen a deixar anar pèls molt fins que es dispersen subtilment a l'aire i que són aspirats pel tracte respiratori de la persona que hi conviu. El pèl es diposita a les parets interiors dels pulmons, on provoca ceratosi

Toxoplasmosi
És una de les principals causes de malformacions fetals. El gat té un paper clau en el contagi d'aquesta malaltia, que adquireix quan es menja algun ocell o ratolí infectat.

Leucèmia
La leucèmia felina diferent de la leucèmia humana, és una de les malalties més esteses. No es pot contagiar a altres espècies d'animals, sinó que només es transmet d'un gat a l'altre a través de la saliva o la sang.
Això m'ha fet repensar-me si vull un gat, encara que la foto em convenç molt perquè són moníssims hehe :)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada